امروزه بیش از هر زمان دیگری به ساخت سازه هایی با دکوراسیون مدرن اهمیت داده می شود و به این مسئله در دکوراسیون داخلی و یا خارجی ساختمان به یک نسبت توجه می شود. یکی از مسائل مهم در زمینه سبک های مدرن ، سادگی می باشد. در اصل در دنیای کنونی روند سازه ها و ساختمان ها از نظر دکوراسیون در حال بازگشت به سبک مینیمالیسم و جمله معروف "زیبایی در سادگی است" می باشد. یکی از ابزار های انجام این کار بهره گیری از شیشه می باشد. در این اینجا می خواهیم درباره پله شیشه ای صحبت نماییم.


امروزه با توجه به این که تنوع بسیار زیادی در ساخت پله ها وجود دارد ، بسیاری از افراد ترجیح می دهند از ساده ترین و زیبا ترین روش برای ساخت پله یعنی پله شیشه ای استفاده نمایند. اما ممکن است برخی از افراد با دیدن این سبک از پله عقیده منفی نسبت به عدم مقاومت و یا خطرناک بودن آن داشته باشند که این تفکر کاملا اشتباه می باشد.


با توجه به این که تولید پله شیشه ای با استفاده از شیشه سکوریت ( شیشه میرال ) و شیشه لمینت انجام می شود ، مقاومت پله از نظر فشار و ضربه بسیار زیاد می باشد و می توان مقاومت آن را با پله های چوبی یا فلزی برابر دانست.


پله شیشه ای چیست؟

یکی از منحصر به فرد ترین پله ها که هرکسی با دیدن آن توجهش بدان جلب می شود و از نظر زیبایی جز بهترین متریال برای ساخت پله می باشد ، بهره گیری از شیشه برای ساخت پله شیشه ای است. این پله ها را می توان با استفاده از کف پله هایی از جنس شیشه سکوریت یا شیشه نشکن در ضخامت های مختلف ساخت که برای اطمینان بیشتر به جهت افزایش مقاومت از شیشه لمینت نیز در ساخت آن می توان بهره گرفت.


همچنین ساخت پله شیشه ای با استفاده از شیشه رنگی قابل انجام بوده تا بتوان از این راه پله ها را با دکوراسیون هماهنگ ساخت. با توجه به جنس شفاف شیشه ، پله شیشه ای می تواند ابزاری برای تلفیق معماری و طراحی ساختمان باشد و همچنین به جهت عبور نور از شیشه ، پله ها جلوه زیباتری پیدا خواهند کرد.


در پله شیشه ای به جهت جلوگیری از لغزش ، شیارهایی در کف پله بر روی سطح شیشه ایجاد می کنند تا در قسمت پاخور پله اصطکاک کافی به وجود آید. همچنین می توان برای ساخت پله شیشه ای از فرم های خاص مانند پله مارپیچ به جهت فرم پذیری شیشه استفاده نمود. برای افزایش زیبایی پله ها می توان پله شیشه ای را در ترکیب با دیگر عناصر مانند چوب ساخت و آن را در دل شیشه قرار داد.


شیشه سکوریت لمینت شده برای کف پله ها را به وسیله جداره های ترکیب شده با استیل در داخل دیوار نصب کرده و تمامی جداره ها و پیچ ها در دل دیوار پنهان می شوند تا بهترین نما را از پله شیشه ای بتوان به وجود آورد. البته صفحات فلزی نیز برای افزایش مقاومت پله در برابر فشار در زیر کف پله ها نصب می شود که معمولا از جنس استیل است. به دلیل این که استیل در ترکیب با شیشه جلوه زیبایی پیدا می کند از این فلز بیشتر استفاده می شود.

پله شیشه ای


شرکت ترنج آذین با اتکا به دانش مهندسان خود می تواند رویای پله های شیشه ای را برای شما طراحی و اجرا کند.پله های شیشه ای به صورت یک سر گیردار یا سازه پنهان و یا با یراق آلات تخصصی در این زمینه طراحی و اجرا می شوند.


هندریل پله شیشه ای

هر پله ای برای حفاظت در برابر سقوط نیازمند هندریل یا نرده می باشد. در پله شیشه ای نیز می توان از انواع هندریل ها از جمله هندریل شیشه ای استفاده نمود تا شکل نهایی کار بسیار جذاب تر از سایر پله ها شود. هندریل یا نرده شیشه ای نیز در انواع مختلف مانند هندریل شیشه ای فریملس ، اسپیگات یا فیکس پوینت و... قابل ساخت می باشد.


مزایای پله شیشه ای

مهم ترین دلیل استفاده از پله شیشه ای و مزایای آن برای فضای مورد نظر عبارتند از:

• با توجه به این که جنس شیشه شفاف و به اصطلاح ماده ای ترنس پرنت می باشد ، فضای مورد نظر را دلباز تر و بزرگتر نشان داده و به دلیل عبور نور از آن ، فضا پرنور تر خواهد بود.

• محیط و دکوراسیون را بیش از هر زمان دیگر مدرن تر و یکپارچه تر خواهد نمود.

• افرادی که دکوراسیون ساده و مینیمال را می پسندند بهترین گزینه برای آن ها استفاده از پله شیشه ای می باشد.

• نورپردازی پله شیشه ای زیبایی چند برابری نسبت به سایر پله ها به آن می دهد.

• عدم هرگونه مشکل در پله شیشه ای بر اثر تغییرات دمایی ، رطوبت و... به دلیل استفاده از شیشه سکوریت

• اشغال فضای کمتر نسبت به دیگر پله ها


ساخت و تولید پله شیشه ای

برای ساخت پله شیشه ای از شیشه نشکن و شیشه لمینت که بر روی آن پرس می شود استفاده می شود. ضخامت های مختلفی برای ساخت کف پله شیشه ای بسته به نوع پله و کارکرد آن در نظر گرفته می شود. از شیشه سکوریت با ضخامت 10 میلیمتر تا 30 میلیمتر برای ساخت این پله مورد استفاده قرار می گیرد. بر اساس ضخامتی که شیشه دارد لایه های سکوریت کم یا زیاد می شود. به طور مثال در شیشه لمینت با ضخامت 30 میلی متر از سه لایه شیشه سکوریت استفاده می شود.


کف پله شیشه ای می تواند دارای فریم با جنس های مختلف از جمله استیل یا چوب و یا بدون فریم یا فریم لس باشد و جهت افزایش زیبایی در هنگام نصب پله شیشه ای می توان از نورپردازی مخفی استفاده کرد.

پله شیشه ای


انواع پله شیشه ای

بر اساس سلیقه افراد ، نوع کاربری و محیط ، پله شیشه ای دارای انواع مختلفی از جمله پله شیشه ای مستطیلی ساده ، مارپیچ ، نیم دایره می باشد که به دلیل انعطاف پذیری شیشه می توان از آن در اشکال مختلف برای فضاهای گوناگون استفاده کرد. بنابراین از این مدل از پله در بیشتر فضاها می توان بهره گرفت.


کاربرد پله شیشه ای

از این نوع پله ها می توان در اماکن و فضاهای مختلفی مانند ساختمان های مسکونی ، تجاری و اداری ،ویلاها یا بناهای دوبلکس و... استفاده نمود. به طور کلی از پله شیشه ای می توان در اکثر محیط ها به دلیل مقاومت بالای آن استفاده نمود.


قیمت پله شیشه ای

آیتم های زیادی برای تعیین قیمت پله شیشه ای وجود دارد که می توان هزینه ساخت را کم یا زیاد نماید. ضخامت شیشه لمینت و تعداد لایه های شیشه میرال به کار رفته در کف پله ، جنس فریم ها و بست های پله ، میزان شیشه به کار رفته و تعداد کف پله ها و همچنین نوع هندریل یا نرده شیشه ای در ساخت این نوع پله از جمله مواردی هستند که سبب تغییر قیمت پله شیشه ای می شوند.


چنانچه قصد سفارش و خرید پله شیشه ای و یا برآورد قیمت را داشته باشید می توانید با کارشناسان فروش شرکت ترنج آذین تماس حاصل نمایید.